Brobygning

Brobygning mellem forskellige læringsmiljøer er afgørende for børnenes oplevelse af tryghed.

Derfor har Børnehuset en fast aftalt pædagogisk proces for, hvordan børn modtages og overflyttes mellem vores afdelinger.

I 0-2 års afdelingen er tilknytningsarbejdet det primære. Børnene tilknyttes et fast personale, som er følelsesmæssigt tilgængeligt for dem. Dette skaber en base, hvor børnene føler sig trygge.

I brobygningen imellem alle afdelinger i Børnehuset er alle voksne med til at skabe en tryg og velkommen overgang for børnene til den nye afdeling. De er med til at introducere børnene til de nye voksne og de nye kammerater.
De voksnes rolle i brobygningen er afgørende for, at børnene får en god start i den nye afdeling.

I overgangen fra Børnehuset til skole inddrager vi nogle af skolens forståelses- og arbejdsmåder.
Dette skaber en tryg og genkendelig overgang for de ældste børnehavebørn.
Uglegruppen og børnehaveklassen på Ørslev Skole samarbejder tæt om at skabe en tryg og genkendelig overgang for de ældste børnehavebørn. Der brobygges gennem besøg hos hinanden. Det er et vigtigt initiativ, der giver børnene mulighed for at møde og fornemme skolen og lære børnehaveklassen at kende, inden de starter i skole.

Rent praktisk:

Når vi ved, hvornår dit barn skal overflyttes til en ny afdeling, giver vi dig en folder med information om overflytningen.
I folderen finder du følgende oplysninger:

•    Dato for overflytningen
•    Navn på den nye afdeling og gruppe
•    Praktiske oplysninger om overflytningen

Vi ved, at overflytning til en ny afdeling kan være en stor omvæltning for både børn og forældre. Derfor har vi samlet en masse information i folderen, som vi håber, vil gøre overflytningen så nem og tryg som mulig for jer.

Vi opfordrer dig til at kontakte den nye afdeling, hvis du har spørgsmål eller ønsker at arrangere et besøg, inden overflytningen.