Vores børnegrupper.

Børnehuset Mejemarken er opdelt i aldersgrupper, fordi vi mener, at det er den bedste måde at give alle børn de bedste muligheder for at udvikle sig og lære.

I hver aldersgruppe er der børn, der er på samme udviklingstrin. Det gør det muligt for os at planlægge vores pædagogik, indretning og aktiviteter, så de passer til børnenes behov og interesser.

Børn i vuggestuealderen 0-2 år er nysgerrige og aktive. De lærer ved at lege og udforske verden omkring sig.
Derfor har vi i Vuggestuen-afdelingen indrettet lokaler, der er fyldt med udfordrende og inspirerende legemuligheder.

Børn i 2-3-årsalderen er begyndt at udvikle deres sociale kompetencer, samt selvhjulpenhed. De lærer at samarbejde og dele med andre. Derfor  har vi i Spætte-afdelingen fokus på at støtte børnenes sociale udvikling gennem leg og aktiviteter, der kræver samarbejde.

Børn i 3-4-årsalderen er begyndt at udvikle deres sproglige kompetencer. De lærer at forstå og bruge et mere komplekst sprog. Derfor har vi i Insekt-afdelingen fokus på at støtte børnenes sproglige udvikling gennem dialog og leg med ord.

Børn i 5-årsalderen er begyndt at forberede sig på skolestart. De lærer at følge regler og rutiner.
Derfor har vi i Uglerne fokus på at støtte børnenes overgang til skolelivet gennem aktiviteter, der kræver koncentration og samarbejde.

Vi er overbeviste om, at den aldersopdelte struktur giver os de bedste muligheder for at skabe et læringsmiljø, der er tilpasset hver enkelt børnegruppes behov.