Vores vigtigste opgave

Børnehuset Mejemarkens vigtigste opgave er at skabe en tryg og inspirerende atmosfære, som gør det rart, sjovt og udviklende at gå i institutionen for dit barn.

Vi lægger vægt på:

•    Sprogarbejdet med dit barn i vores hverdagspædagogik.

•    Et godt læringsmiljø, hvor vi organiserer arbejdet med børnene i mindre grupper, så vi kan overskue børnene og være i øjenhøjde, så barnet oplever sig set og forstået.

•    En tryg og forudsigelig hverdag for dit barn, hvor der er rutiner, som dit barn kender i forhold til, hvornår en aktivitet   begynder og slutter.

•    Det gode samarbejde med dig som forælder, og derfor viser vi dig dit barns hverdag i et pædagogisk læringsmiljø gennem dokumentation på Aula og i dit barns afdeling.

•    Arbejdet med det enkelte barn og evnen til at indgå i fællesskaber, da det har betydning for dit barns evne til at danne kammeratskaber, venskaber og være i grupper.

•    Brobygningsaktiviteter, og en tryg overgang for dit barn mellem afdelingerne og mellem børnehave og børnehaveklasse.

Vi glæder os til at møde dig og dit barn.